Monday, August 10, 2009

Det er meg. Ser du ikke det?

Jeg har en morgenkåpe. Den har stor hette. Jeg liker å trekke hetten langt ned for deretter å dra ut på vandring. Plutselig hører jeg:

Powerful you have become, the dark side I sense in you.

Med hastighet raskere enn overlysfart fyker en rød shampoflaske ut av høyreermet og det episke slaget begynner. Rødt mot blått i et virvlende tempo høyt lavt rundt over under hopp dukk til jeg får gjort kål på det lille beistet.


Av og til tar jeg også på meg brillene. Om jeg treffer noen letter jeg litt på brillene og sier

It is I, Leclerc.


Eller kanskje jeg lager en fin mustasje, slenger av hetten og proklamerer

It is I, Hercule Poirot.

Etterfulgt av

Ah, you are not ACcused... you are EXcused! Thank you both for your help and
cooperation.


Adjø.

No comments: